Toeter oktober-november 2018-2019

Beste leden, beste ouders,

Het is zover. Het nieuwe scoutsjaar is eindelijk begonnen. Wij zijn dan ook ontzettend blij jullie allemaal van harte te mogen verwelkomen in Scouts Mariaburg. Voor sommigen is onze werking reeds bekend, maar voor anderen start er een heel nieuw avontuur dit jaar. Voor deze mensen, en voor degene die de gezichten van de nieuwe groepsleiding nog niet kennen, organiseren wij tweemaal een infoavond. Deze zullen plaatsvinden op zondag 14 oktober om 19u30 en op zaterdag 10 november om 19u30, beide in het lokaal. Tijdens deze infoavond zullen we kort even toelichten wat scouts juist is, alle informatie over lidgelden en uniformen en natuurlijk klaarstaan voor al jullie vragen.

Verder willen wij jullie zonen/dochters steeds aanmoedigen om zoveel mogelijk nieuwe vriendjes en vriendinnetjes mee te nemen naar de scouts. Onder het motto ‘Hoe meer zielen, hoe meer vreugd’, proberen wij jaar na jaar zoveel mogelijk kinderen uit de buurt een toffe zondagnamiddag te bezorgen.

Bij de start van het nieuwe jaar blijft ieder bestaand lid automatisch ingeschreven. Het is dus niet nodig je opnieuw in te schrijven. Vanaf nu kan het lidgeld dan ook betaald worden. Het leven wordt duurder, maar ons inschrijvingsgeld gelukkig niet. Er is namelijk niets veranderd ten opzichte van vorig jaar. Wie graag nog eens een opfrissing heeft, leest best de volgende pagina aandachtig door.

Voor nieuwe leden hoeft uw zoon/dochter natuurlijk niet meteen te beslissen of hij zich wil inschrijven of niet. Hij/zij mag driemaal komen proberen, alvorens de knoop te moeten doorhakken. Wel vragen wij bij de eerste proefvergadering al gegevens in te vullen, zodat wij u kunnen bereiken indien nodig.

Het lidgeld bedraagt €55 voor het eerste kind, €51 voor het tweede kind en €49 voor het derde kind en dient gestort te worden op BE08 9796 3262 5113. Wij snappen dat in gezinnen met meerdere kinderen deze bedragen kunnen doorwegen. Indien dit het geval is, kan u steeds een mail sturen naar a of iemand van de groepsleiding aanspreken en dan bekijken we samen wat we hieraan kunnen doen. Meer informatie over het lidgeld is terug te vinden op de volgende pagina.

Enkele weken na de start ontvangt elk lid in zijn mailbox een persoonlijke sleutel die toegang geeft tot de elektronische medische fiche. Zoals gezegd is deze sleutel strikt persoonlijk en dus niet toegankelijk voor anderen. Neem rustig je tijd om dit in te vullen en wees zo eerlijk mogelijk. Enkel zo kan de leiding de beste zorgen bieden. We vragen 2 keer per jaar dit medische fiche te herzien, namelijk aan het begin van het jaar en voor het kamp. Zo zijn we er zeker van dat het steeds up-to- date blijft. Soms kan het even duren, maar als je lange tijd niets ontvangt kan het geen kwaad even een mail te sturen om eens te polsen of jouw fiche wel goed werd verstuurd.

Veel leesplezier en aan iedereen een tof jaar toegewenst!

Vanwege de groepsleiding,
Silke, Elien, Kasper en Victor

Toeteroktober-november2018-2019

Je kan de nieuwe toeter hier vinden.