Veelgestelde vragen

Heel wat vragen horen we vaak terugkomen. Daarom lijsten we de meest voorkomende vragen hieronder even op. Staat jouw vraag er toch niet tussen? Aarzel dan zeker niet om contact met ons op te nemen via het contactformulier!

Hoe word ik lid van Scouts Mariaburg?

Lid worden van Scouts Mariaburg kan je pas vanaf je in het 1e leerjaar zit óf je je aansluit tijdens het jaar waarin je 6 wordt. Meer informatie over hoe je dat precies doet vind je hier: 'k wil erbij!

Bij welke tak hoor ik thuis?

1. Kapoenen: 1ste en 2de leerjaar (6-8 jaar)
  2. Welpen: 3de en 4de leerjaar (8-10 jaar)
  3. Toto's: 5de en 6de leerjaar (10-12 jaar)
  4. Jong-Givers: 1ste en 2de middelbaar (12-14 jaar)
  5. Givers: 3de-4de-5de middelbaar (14-17 jaar)
  6. Jins: 6de middelbaar (17-18 jaar)

Wat is het adres van de scouts?

Frans Standaertlei 48
2180 Ekeren

Bij wie kan ik terecht met vragen?

Voor antwoorden op al uw vragen die verband houden met de takken kan u bij de takleiding terecht.

Indien uw honger dan nog niet gestild is, of u heeft een vraag waarmee u niet naar hen kan stappen, klop dan eens aan bij de groepsleiding. Wij zoeken graag een antwoord op al uw vragen.

Vragen stellen kan op verschillende manieren:

• Spreek met een leider of leidster aan het lokaal. Zij zullen je indien nodig doorverwijzen naar de juiste persoon.
  • Stuur een mail via het contactformulier.
  • Kom langs onze vragentoog. Die staat altijd vóór en na de vergadering voor het lokaal. Je kunt hem niet missen aangezien hij knal roze is.
  • Bel iemand van de leiding op. Deze contactgegevens vind je op het laatste blad van de Toeter.

Hoeveel bedraagt het lidgeld?

Het lidgeld bedraagt:

• 55 euro voor het eerste kind
  • 51 euro voor het tweede kind
  • 49 euro voor het derde en alle volgende kinderen

Waar gaat het lidgeld naartoe?

Je lidgeld bestaat uit 2 grote schijven:

1. Verzekeringsgeld: Dit bedrag (€32,50), storten wij door aan Scouts en Gidsen Vlaanderen. Dit is onze overkoepelende organisatie die met Ethias een zeer goedkope verzekering heeft afgesloten. Zo kan iedereen met een gerust hart naar de scouts komen!
  2. Werkingsgeld: Het overige bedrag gaat naar onze scouts. Hiermee kopen we nieuw materiaal en onderhouden we ons lokaal.

Interessant om weten is dat de leiding niet betaald wordt om leiding te geven, integendeel. Ook zij moeten zelf voor hun verzekeringsgeld instaan. Onrechtstreeks komt al het geld dat je dus in de scouts investeert terug bij jou terecht!

Op welk rekeningnummer moet ik het lidgeld storten?

Misschien wel de meest gestelde vraag van de meest gestelde vragen! Het lidgeld dient gestort te worden op de volgende rekening:

IBAN: BE83 7330 5794 6315

met vermelding van voornaam, achternaam en tak.

Dit rekeningnummer blijft steeds hetzelfde, sla hem dus meteen op in je banking-app!

Hoe contacteer ik de (groeps)leiding?

In een wirwar van mailadressen zie je soms door het bos de bomen niet (of was het door de bomen het bos niet zien...?). In feite is het niet heel moeilijk, je moet slechts 2 dingen kunnen onthouden.

Richt je je vraag tot je eigen takleiding? Dan moet je enkel je taknaam en "@scoutsmariaburg.be" onthouden. Alle takken hebben namelijk een eigen e-mail adres:

• Kapoenen: a
  • Welpen: a
  • Toto's: a
  • Jong-Givers: a
  • Givers: a
  • Jins: a

Richt je je vraag tot de groepsleiding? Dan onthoud je best deze 3 letters: GRL, gevolgd door "@scoutsmariaburg.be".

• Groepsleiding: a

Mocht je twijfelen, dan is het contactformulier de handigste manier!

Wanneer is het scouts?

Normaal gezien is het scouts op zondag tussen 14.00 en 17.00 in onze lokalen, maar...

uitzonderingen bevestigen de regel, kijk daarom altijd in het programmaboekje Toeter.

De Jins hebben geen vaste uren, zij regelen dit onderling met hun leiding.

Wanneer gaan wij op kamp?

We hanteren vaste data voor onze zomerkampen. Op die manier kan er nooit verwarring ontstaan.

Klein kamp:

• Kapoenen: 6 tot 11 juli
  • Welpen: 3 tot 11 juli
  • Toto's: 1 tot 11 juli

De kleinsten slapen in gebouwen en de toto's die al wat ouder zijn slapen in tenten aan het gebouw.

Groot kamp:

• Jong-Givers: 1 tot 14 juli
  • Givers: 1 tot 14 juli
  • De Jins: variabel, buitenlands kamp gelegen tussen 1 en 20 juli.

Eén keer om de drie jaar gaan de Givers, net zoals de Jins, op buitenlands kamp. Dit zal door de takleiding aan het begin van het jaar duidelijk worden gecommuniceerd. In dat geval hanteren zij dezelfde variabele kampdata als de Jins. Dit wil echter niet zeggen dat ze op exact dezelfde data gaan als de Jins. Spreek voor meer info hierover met je takleiding!